PPoradniki i ciekawostki
Czy Content Marketing może pomóc branży tłumaczeniowej?
15 stycznia 2021
Content marketing jest jednym z najbardziej owocnych sposobów na przyciągnięcie nowych tropów i zachęcenie potencjalnych klientów do dalszego rozwoju sprzedaży poprzez tworzenie wpisów na blogach, wpisów w mediach społecznościowych, treści wideo itp.
Przetłumacz swoje dokumenty, treści i stronę internetową na ponad 40 języków. Prześlij swoje pliki lub wklej tekst, a natychmiast rozpocznie pracę profesjonalny tłumacz. Zamów swoje tłumaczenie teraz
Jednakże, o ile marketing treści może prowadzić do doskonałych wyników, o tyle istnieją pewne niezbędne kroki, które muszą zostać podjęte przez wszystkich marketerów ze wszystkich branż, jeśli chcą oni, aby ich wysiłki odniosły sukces.
Zobaczmy, jacy oni są.
Content Marketing: A Definicja
Nie mogę iść dalej, zanim nie podam dokładnej definicji terminu "content marketing".
Content marketing składa się z działań marketingowych, które obracają się wokół różnych typów treści tworzonych w odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób, które pozwolą uzyskać więcej leadów, sprzedaży i pozwolą markom na osiągnięcie ich celów.
Wymienione powyżej rodzaje treści mogą być dowolne - od artykułów na blogu i treści z zakresu e-mail marketingu, poprzez infografie, posty w mediach społecznościowych, aż po ebooki.
W tym sensie content marketing ma na celu uzyskanie większego ruchu na stronie internetowej, wygenerowanie większej ilości leadów i umożliwienie marketerom rozróżnienia pomiędzy leadami kwalifikowanymi i niekwalifikowanymi.
Ale to nie wszystko, ponieważ świetne treści pomagają markom ustanowić ich markę jako autorytety w swojej niszy i zbudować społeczność, która będzie zaangażowana i zainteresowana od samego początku.
Aby jednak poradzić sobie z tą ostatnią rzeczą, trzeba będzie się bardzo intensywnie uczyć.
Persona kupującego i Intencje użytkownika
Tworzenie treści nie powinno odbywać się na małą skalę, ponieważ trzeba mieć świadomość, kto jest twoim idealnym odbiorcą i klientem.
Na tym etapie należy dokładnie zapoznać się z danymi i sprawdzić, co można zrobić, jeśli chodzi o tworzenie osobistej osoby kupującej. Tak więc, studiować swoją publiczność i dowiedzieć się, ich dane demograficzne.
Musisz znać ich lokalizację, najlepszy przedział wiekowy dla Twojej grupy docelowej, ich poziom wykształcenia, itp. i, oczywiście, dlaczego wybraliby taki produkt jak Twój - w naszym przypadku, tłumaczenia.
Dzięki przyjrzeniu się Twoim danym i zainwestowaniu w jakąś technologię SI, Twoi badacze danych będą w stanie rozróżnić wzorce zachowań Twoich potencjalnych klientów, które stworzą mikro-segmenty. Te mikro-segmenty określą Twoje osoby, które są Twoimi klientami.
Osobistości klientów pomogą Ci odkryć intencje Twoich klientów. Innymi słowy, co sprawia, że wasz produkt jest bardziej użyteczny niż reszta? Dlaczego robi to różnicę w ich życiu?
Poza Twoimi danymi, stworzenie kwestionariusza, który pomoże Ci zrozumieć intencje Twoich klientów oraz to, jak tłumaczenia są częścią ich biznesu, byłoby świetnym miejscem do rozpoczęcia.
Zwróć uwagę na sposób, w jaki współgrają one z Twoją już istniejącą treścią i treścią konkurencji. Jakie słowa kluczowe przyciągają ich uwagę? Jakie posty lubią oglądać?
Porozmawiajmy teraz trochę o intencji użytkownika. Kiedy szukasz słów kluczowych, musisz "przetłumaczyć" słowa kluczowe na ich znaczenie. Innymi słowy, należy zrozumieć, dlaczego potencjalni użytkownicy szukają takich słów. Dlaczego, z tych perspektyw, konkretna ilość klika na nie.
Ten rodzaj zrozumienia jest tym, co doprowadzi więcej osób do Twojej strony internetowej. Oczywiście pod warunkiem, że włączysz ją do swojej treści.
Twoja treść
Co lubią twoi klienci? Dlaczego potrzebują usług tłumaczeniowych? A przede wszystkim, jak wyglądają poszukiwania tych usług?
Jeśli, na przykład, Twoim potencjalnym klientom zależy na usługach pisania esejów online, to właśnie na tym musisz się skupić. Jeśli szukają "Tłumaczy z angielskiego na hiszpański na Brooklynie, NY", to jest to słowo kluczowe, którego potrzebujesz, aby tworzyć treści wokół.
Słowa kluczowe dadzą Ci tematy na Twoje wpisy na blogu, podczas gdy wpisy na blogu - i oczywiście Twoja strona internetowa - dadzą Ci wystarczająco dużo materiału, aby oprzeć swoje strony docelowe i wpisy w mediach społecznościowych.
Optymalizuj dla SEO
Zanim przejdę dalej do tego, jak różne rodzaje treści mogą dostarczyć Państwu wskazówek, a w efekcie zwiększyć sprzedaż, konwersję i lojalność klientów, muszę opowiedzieć Państwu o tym, jak branża tłumaczeniowa potrzebuje treści, które wyszukiwarki internetowe pokochają.
W tym właśnie tkwi sedno SEO. Tworzenie treści, które wyszukiwarki internetowe zauważą, to najlepszy sposób, aby przyciągnąć więcej osób na Twoją stronę. Jest to również najbardziej ekonomiczny sposób, ponieważ jest bezpłatny.
Używaj narzędzi online, aby pomóc Ci zrozumieć i zoptymalizować posty pod kątem słów kluczowych, których używają Twoi potencjalni klienci, jak już wspomniałem wcześniej. Najlepszymi słowami kluczowymi są słowa kluczowe longtail - zauważyłeś "English to Spanish translators in Brooklyn, NY" powyżej? - ponieważ to jest właśnie to słowo kluczowe, które interesuje Twoich potencjalnych klientów.
Używaj popularnych słów kluczowych o dużej objętości wyszukiwania, ale o niskim poziomie konkurencji, aby szybko zająć miejsce w rankingu. I nie zapomnij użyć głównego słowa kluczowego w tytule swojego postu, poprzez jego kopię główną i w meta opisie. Ułatwi to pracę zarówno wyszukiwarkom, jak i potencjalnym użytkownikom, ponieważ będą oni wiedzieć, o co chodzi w Twoim poście.
Nie zapominaj również o badaniu wariantów słów kluczowych. Powtarzanie tylko jednego słowa kluczowego otwiera drogę do nudnego postu, który nie będzie się podobał perspektywom. Użyj swoich narzędzi, aby znaleźć wariacje, których potencjalni użytkownicy faktycznie szukają i "posypać" swoje posty.
Zawartość, która generuje ołówki
Gdyby content marketing dotyczył tylko postów, to nie zadziałałby, bez względu na to, jak bardzo starałby się marketer.
I nie ma lepszego sposobu, aby dowiedzieć się, że to działa, niż zobaczenie większej ilości potencjalnych klientów, którzy przychodzą do Twojej firmy tłumaczeniowej, poznanie swojej pracy i interakcja z Tobą. Ale jak to się stanie?
Będziesz potrzebował narzędzi do generowania ołowiu, takich jak strony docelowe, formularze subskrypcji i magnesy ołowiane.
Pozwólcie, że najpierw podam wam kilka definicji:
- Strona docelowa to samodzielna strona internetowa, na której potencjalny użytkownik "ląduje" klikając na wynik wyszukiwania, e-mail marketingowy lub reklamę. Formularz subskrypcji znajduje się w dowolnym miejscu na stronie internetowej i prosi użytkowników o podanie swoich danych w celu otrzymywania promocyjnych e-maili lub newsletterów.
Oba narzędzia ołowiane mają na celu zrobienie tego samego, a mianowicie przechwycenie wiadomości e-mail od potencjalnego kandydata po tym, jak potencjalnie zaoferował coś w zamian, zwanego "ołowianym magnesem".
Magnes ołowiany to coś, czego ludzie będą oczekiwać w zamian za swoje adresy e-mail. To może być cokolwiek. Od ebooka i szablonu do bezpłatnego tłumaczenia - bo mówimy o treści w branży tłumaczeniowej - jako próbka Twojej pracy.
Ponownie użyj narzędzi SEO, aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe i upewnić się, że Twoi potencjalni klienci trafią na Twoją stronę docelową lub stronę internetową i formularz subskrypcji.
Czy potencjalny klient patrzy teraz na Twoją treść? Wspaniale, teraz musisz pokazać im dokładnie to, co muszą zrobić, aby wejść na ścieżkę, którą chcesz, aby weszli.
Stwórz body copy, który będzie atrakcyjny, zabawny do czytania, pokaże jasno korzyści płynące z Twojego produktu i będzie zawierał Twoje pożądane słowo kluczowe oraz jasny i czytelny CTA. Oczywiście, zarówno nagłówek i kopia ciała, jak i kopia CTA muszą ze sobą współpracować i wzajemnie się uzupełniać. A tak, potrzebujesz wszystkich trzech.
Załóżmy, że stworzyłeś swoją treść i przechwyciłeś tyle leadów, ile chciałbyś. Co mógłbyś zrobić dalej?
Dystrybucja treści
Twoje wysiłki w tworzeniu treści takich jak wpisy na blogu, wideo, infografie, filmy instruktażowe, wpisy w mediach społecznościowych, nawet interaktywne elementy, takie jak gry, będą daremne, jeśli nie ma kanału, na którym można je rozpowszechniać.
Tak więc, po pierwsze, musisz stworzyć profile w mediach społecznościowych, które będą rezonować z Twoją publicznością i pomogą Ci przyciągnąć więcej osób, a następnie podjąć wszelkie niezbędne kroki. Facebook remarketing reklamy, na przykład, może okazać się kopalnia złota, pomagając swoje posty wykonać sposób lepiej niż na prostej stronie biznesowej Facebook.
Dzielenie się swoimi postami na stronie biznesowej firmy tłumaczeniowej na Facebooku będzie również pomocne. Zachęcać publiczność do akcji swój post z ich zwolenników i poprosić o opinię lub ogólne pytanie, które będzie uzasadniać odpowiedź i zaangażowanie.
Im większe zaangażowanie, tym lepiej reaguje algorytm, a to odnosi się do wszystkich platform mediów społecznościowych.
Teraz, jeśli jeden z twoich postów sprawdza się dobrze, zawsze możesz go ponownie wykorzystać i mieć więcej treści do dystrybucji na swoich platformach społecznościowych.
Załóżmy, że stworzyłeś post na blogu, który wydawał się być ekscytujący, ale nie do końca. Dlaczego nie zrobić z niego infografikę? Infografie spisują się wspaniale, zwłaszcza gdy są zamieszczane w mediach społecznościowych:
Umieszczanie zmienionych treści na innych platformach może być również świetne dla Twojej branży tłumaczeniowej. Rozważ opublikowanie postu na Medium lub napisanie artykułu dla LinkedIn i linkowanie go z powrotem do odpowiedniego postu. Oto dlaczego:
Uzyskanie wysokiej jakości backlinka nie jest łatwe. To tylko sposób na przyśpieszenie procesu, organiczne odwiedzenie Twojej strony, czytanie treści i spędzenie większej ilości czasu na Twojej stronie.
Powyższe spowoduje, że wyszukiwarki internetowe będą uznawać Cię za cenne źródło i zwiększą Twoją świadomość oraz utwierdzą Twój autorytet w niszy tłumaczeniowej.
Ale jeśli chodzi o dystrybucję treści, to najlepsze zachowałem na koniec:
Email marketing jest kanałem, który może zrobić więcej niż social media przy mniejszych kosztach i większym - i mierzalnym - zwrocie z inwestycji.
Kiedy już znajdziesz serwis e-mailowy i uda Ci się znacznie powiększyć swoją listę mailingową, twórz emaile marketingowe, które będziesz mógł wysyłać do swoich potencjalnych klientów.
Mogą to być newslettery zawierające Twoje najnowsze posty lub wiadomości, które będą informować Twoich potencjalnych klientów o nowej ofercie lub korzyściach, ponieważ zapisali się oni do Twoich usług tłumaczeniowych.
Email różni się od postu w mediach społecznościowych w jednym krytycznym aspekcie: nie jest "niezamówiony", w tym sensie, że gdy potencjalny klient rezygnuje ze swojego adresu e-mail, wie bardzo dobrze, czego się spodziewać.
Email marketingowy to pukanie do czyichś drzwi, a jeśli stworzysz taki, który jest wartościowy i sprawny, to będzie to udane pukanie.
Poza tworzeniem treści emaila, który będzie cenny i użyteczny, upewnij się, że jest on również spójny: Perspektywy muszą się ciebie spodziewać. W ten sposób zostaną przeszkoleni na temat tego, kiedy i dlaczego Twoje e-maile docierają i jaki jest ich cel, a Ty będziesz miał jasny harmonogram, kiedy je opublikować.
Propozycja: Upewnij się, że podczas czytania wiadomości e-mail zachęcasz potencjalnych klientów do podjęcia działań i zaoferuj im niewielką pomoc w tym zakresie. Na przykład, możesz zachęcić potencjalnych klientów do podzielenia się swoim e-mailem z ich ukochanymi i rozpowszechnienia go.
Stwórz unikalny kod promocyjny dla tych osób i nagradzaj je za każdym razem, gdy jeden z ich kontaktów pojawi się na Twojej platformie.
Podsumowując, Twoja lista mailingowa jest jednym z najważniejszych narzędzi, ponieważ Twoi potencjalni klienci nie znaleźli Cię z powodu przypadku, a oni nie zobaczą Twoich postów, jeśli algorytm będzie im sprzyjał.
Twoja lista mailingowa jest Twoim osobistym punktem kontaktu z potencjalnym kandydatem i musisz z niej korzystać najlepiej jak potrafisz.
Podsumowanie
Content marketing może pomóc wszystkim branżom, w tym branży tłumaczeniowej, pod warunkiem, że stworzysz użyteczną i informacyjną treść.
Spędzaj tyle czasu, ile potrzebujesz, aby promować go we wszystkich niezbędnych kanałach i zoptymalizować pod kątem słów kluczowych. W ten sposób zobaczysz, że Twój ruch jest bardzo duży, a konwersja osiąga pożądane standardy.
Komentarze